tirsdag, februar 21

Dager i tiomilas tegn.

Kok har i år lagt ned ekstra ressurser på å gjøre en god innsats i de store stafettene. Det er et prosjekt som er dratt i gang av de tre musketerer i Oslo, Petter Halvorsen, Bassen og Jørgen.
Vi har hatt noen møter allerede, taktikk har blitt diskutert og i helgen ble også uttaksløp bestemt.

Vi er ikke en stor gruppe i år, etter at Bekkelaget var å raska i frukt fatet vårt i høst, men de lange fingrene fra Beitostølen har ikke satt dårlig smak på resten av varene..:-)
Ingen har råtna, jeg vil heller si at mange har begynt å spire noe veldig!
En del er i ferd med å ta et steg, andre er mer ivrig en de noen gang har vært, og det er en veldig god stemning i klubben.
Jeg har derfor god tro på at vi kan slå bra fra oss også i år og forhåpentligvis komme helt i mål..

Tiomila fokuset begynte med Natt cup på torsdag i form av enmann stafett på Flekkerøya.
Jeg kjørte på hardt og hadde Andreas Høye i ryggen nesten hele veien( han hadde lik gaffling som meg), men han kom seg aldri forann derfor ble det god øvelse på å ligge alene i tet, noe jeg håper å få praktisert også senere i år..:-) Løp fra Andreas på slutten og slo han med ca et minutt, ned til neste mann ble det ca 4 minutter.
Jeg var veldig godt fornøyd med den tekniske gjennomføringa, og det funka bra også fysisk til tross for mye trening i det siste.
Du kan lese mer, se kart med veivalg og resultater på
bloggen til Thorbjørn Værp: http://vaerpn.blogspot.com/ eller på http://kok.no/tiki/tiki-read_article.php?articleId=313

På søndag var det klart for Tio dag, det hele skulle begynne med en o-teknisk økt der Tv-Sør skulle komme å filme. De kom og filma, men det o-tekniske utbytte ble heller middels da det hadde snødd omtrent en halv meter siden torsdag..
Så nå blir det altså noen dager med ski igjen før vi forhåpentligvis kan sette kursen mot
o-teknisk samling enten i Skåne eller Silkeborg neste uke.