tirsdag, mars 28

Spring Cup

Som det stod på Spring Cups hjemme side; Spring Cup det er når våren begynner.
Akkurat det slo vel ikke helt til i år med gode 10 cm snø i skogen, og på Søndagen begynte det i tillegg å snø igjen.Likevel fikk jeg ok utbytte av turen, først og fremst fordi forholda hjemme fortsatt er uløpbare.

Jeg stod over fredagens natt løp, men på lørdag var jeg klar for å prøve meg. Det ble ingen umidelbar suksess, jeg mangla fullstendig sprut i beina etter en lang periode med mye tøff trening, terrenget må vel sies å være noe av det mest ordinære og enkle jeg har vært borte i, når det i tillegg blir en stor sti i snøen mellom postene, har man lite å stille opp med uten gode bein. Det var uansett utrolig mange som løp raskt, og nivået på orientering i slikt terreng er ekstremt høyt, noe resultat lista viste.

Søndag var det klart for stafett, KOK stilte med følgende lag: 1. Ivar Haugen 2. Arild Nomeland 3. Kristian Dalby og 4. Jon Duncan. Ivar og Arild hadde en ok åpning i de tøffe forholda, men begge hadde nok håpa å ligge litt lenger framme i feltet ved sine vekslinger. Terrenget i dag stilt mye større krav til o-teknikken, snøen dekket også over noen detaljer og når spora ikke nødvendigvis førte rett i din post, men kanskje til en gafflings post ble det en god del bomming og forholdsvis stor spredning på feltet.
Jeg løp ut som nr 34 ca 5 min bak teten, jeg prøvde å kjøre på og løpe offensivt og bra teknisk. Jeg ble løpende alene med noen løpere på slep hele veien, jeg fikk ingen hjelp til verken det ene eller det andre, men det fysiske var bedre i dag og jeg plukket 24 løpere og kom meg inn til veksling på en 10 plass.
Tapte i underkant av 1 min til tet og Jarkko Houvila.
Jon Duncan løp en god siste etappe og kom etter hvert i en god klynge, med en maks dag mot slutten kunne vi ha vært oppe å lukta på en 4-5 plass, vi endte til slutt på 11 plass.

Det var en ok gjennomført stafett etappe og innledning på sesongen, men råskapen kunne vært bedre. Det er fortsatt en del å hente og det skal jobbes hardt med nå de neste ukene.
Det totale stafett resultatet var ok, men likevel litt under det jeg hadde håpa på.
Til helgen drar vi til Sandnes for å løpe Tiomila testløp, jeg gleder meg og det blir en artig fight om plassene på laget, mer om det senere.

1 Comments:

Blogger Arne said...

Ja. Hvordan gikk det i sandnes.

april 04, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home