tirsdag, april 18

EM Testløps skuffelse

EM testløpa i skåne ble en stor skuffelse, etter en veldig god treningsvinter der jeg vet jeg har tatt store steg mot Norges toppen, var det ingen god følelse å sette seg på flyet hjem i går med fasiten 13,11,16 på helgas tre løp.

Men man er aldri bedre enn det resultat lista viser, det gjelder alle idretts utøvere...!
Likevel vet jeg at jeg ikke fikk ut mitt beste. Det er alltid vanskelig å sette fingeren rett på feilen når ting ikke går som man hadde håpet, men det er ingen tvil om at jeg ikke traff med den fysiske formen. Jeg har en liten anelse om hvorfor den ikke satt, og etter litt bedre analyse håper jeg å finne ut om det stemmer.Det er viktig å vite dette fordi man ikke har noen sjanse på sprint eller mellomdistanse i slikt terreng, og med det gode nivået vi har i Norge om dagen uten at topp farten sitter.
På klassisk distansen holder jeg løypa veldig bra, men jeg er alt for sløv og gjør mange stygge tekniske feil.

Det positive jeg trekker ut av helga er at jeg er nærmere toppen i år enn i fjor, selv når jeg løper middels eller dårlig.
Jeg vet at jeg kommer til å løpe fort i år, nå må jeg bare begynne å ta de sjansene jeg får, første sjanse blir Tiomila.