tirsdag, april 4

Tiolaget begynner å ta form


Etter helgas to tiomila natt- testløp i Sandnes begynner laget å ta form, vi er i år 12 stk som kjemper om de 10 plassene på laget, les mer her: http://kok.no/tiki/tiki-read_article.php?articleId=361.

Snøvinteren har gjort savnet etter barmark stort ,og det gjorde derfor godt å se det grønne gresset i Sandnes for tredje gang i vinter. Jeg valgte også å bruke disse to sjansene til å få to gode konkurranse gjennomkjøringer før det braker løs for alvor.
Det ble en god start på helga for meg, etter 6,2 km natt orientering i Melshei stakk jeg av med seieren knappe to minutter før Jostein Moe og 3 minutter foran Arild Nomeland og Holger Hott Johansen.
Det var et bra løp, litt små rusk her og der, men det var en god bekreftelse på at ting har gått bra i vinter.

Lørdagens nattløp var drøye 11 km i Njå skogen med 40 poster. Veldig artig natt terreng som bød på mange utfordringer. Jeg åpna bra og hadde ledelsen nesten hele løypa. Mot slutten ble det noen sure bommer i det mer difuse området, og jeg måtte ta til takke med 2. plassen drøye halv annet minutt bak Jørgen Rostrup.
Det var bittert å legge bort seieren der, men en 1. og en 2. plass på helgas to testløp er jeg godt fornøyd med.

Jeg tror offisielle resultater fra testløpa vil bli lagt ut på www.kok.no i løpet av dagen, så følg med.
Vi er altså bare 12 stk som kjemper om 10 plasser i år, men det er likevel en tøff kamp om plassene, allerede til helga er det satt opp 2 nye testløp. Det skulle i utgangspunktet vært Norwegian Spring, men det blir nå i stedet et løp i Danmark og en to mann stafett, så det er flere sjanser igjen for de som skuffa i helga til å rette opp inntrykket. I tillegg til å finne de 10 som skal være på laget trenger UK også å bestemme etappe fordeling så det er mye spennede som gjenstår.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg tror du blir god i år, rett og slett

april 04, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home