mandag, august 14

NM forberedelser

Årets vårsesong ble ikke som jeg hadde håpet og trodd.
I vinter fungerte alt optimalt og rett før sesongstart kjente jeg at kroppen fungerte bedre enn noen gang. Jeg hadde tatt store steg både fysisk og teknisk. Likevel klarte jeg ikke å få ut det jeg følte jeg hadde inne på et eneste løp i vår, muligens med unntak av Tiomila. Årsakene til det er flere, og jeg har lært mye jeg skal ta med meg inn i neste sesong.

Men nå som høsten nærmer seg og det drar seg mot nye stor løp kommer lysten til å prøve å få ut det jeg er god for tilbake. Sommeren har blitt brukt på fine ferie-uker i Italia og Danmark og tøffe mengde-treningsuker i Halden. Bortsett fra en uke med feber og ustabil mage forrige uke har ting fungert bra. Nå venter den siste finpussen og håpet er at den skal gjøre meg i stand til å løpe fort igjen.

I helga var det klart for litt teknsik finpuss i herlig fjell-terreng i Odda. Den fysiske formen var som ventet ikke spesielt bra etter en uke med feber, men jeg fikk i hvert fall to fine gjennomkjøringer der det tekniske satt bra. Minimalt med bom gjør at selvtilitten stiger selv om den fysiske formen enda ikke er 100prosent.
De andre KOK gutta løp godt, og den nybakte verdensmesteren Holger som etter eget utsagn gjorde et av sitt livs beste løp på lørdagens mellomdistanse satte standarden.
Arrangemente fungerte meget bra med unntak av en "manglende" post på søndagens løp. Som første løper i løypa spika jeg posten, men den var ikke der. En overivrig prøveløper hadde nok satt inn en litt i overkant hard stempling som hadde kasta posten noen meter bortover og gjemt den godt. Etter et drøyt minutt leting fant jeg sammen med Holger til slutt posten og kunne løpe videre. Snille som vi var slengte vi posten en liten meter i riktig retning så de andre fant den uten problemer..

Nå venter en drøy uke med mye hvile og noe tøff trening, før et spennende NM på Hovden drar i gang.

Resultater Odda 2-dagers
NM på Hovden

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sliter litt med å forstå at det hjalp de andre løperne med å finne posten ved å slenge den en "liten meter i riktig retning". Det var jo verken trær eller busker der...
Det tyder ihverfall på at den lå riktig i utgangspunktet.

august 17, 2006  
Blogger Kristian said...

Posten satt sikkert rett i utgangspunktet. Men når jeg kom hadde bukk+post falt ned og lå bak en liten kant. Og den var vanskelig å se når du stod der den i følge kartet skulle henge.
Hvis du ikke forstår det så kan du jo sjekke strekk-tider for meg og Holger Hott så ser du at det gikk litt tid.

august 18, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jek kan se at dere har tapt tid på strekket. Da jeg kom til denne posten som "prøveløper" (startet 2 timer før neste løper) lå bukken på bakken sammen med skjermen. Jeg prøvde å reise den opp ved å støtte den opp til en kant. Meningen med dette var å gjøre det lettere for andre å finne den, ikke å gjemme den! Om jeg ikke husker feil var postdetaljen et søkk, og der var vel posten rett plassert uansett om den lå på bakken eller var oppreist inntil en kant. Men det er mulig den var vanskeligere å oppdage posten når den lå inntil kanten enn når den lå på bakken 1 meter lengre borte.

august 23, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home