tirsdag, juni 6

Pinseløp-start på en ny periode

I helga var det klart for årets debut i Norges Cupen. Jeg stilte på to distanser sprint på lørdag og mellom på søndag.Jeg valgt å stå over mandagens langdistanse pga eksamen dagen etter.

Etter mye eksamens jobbing de siste ukene var jeg veldig usikker på formen, jeg har slitt med overskuddet i hele mai, og har løpt mye dårlig teknisk.
Sprinten fortsatte i det sporet, en ok åpning ble avløst av en kjempe bom, og vips så var jeg helt ute av dansen.
Før mellom distansen bestemte jeg meg for at jeg skulle snu den dårlige trenden, orienteringa skulle komme først. Jeg klarte å unngå de store bommene, og fikk en ok flyt og den beste følelsen i orienteringa jeg har hatt på lenge. Det ble likevel noen små svinger spesielt i starten, noe som i etterkant var veldig irriterende når det ble så jevnt. Likevel var det et vendepunkt og en bra følelse og ta med seg videre. Jeg ble nr 10, men det var ikke langt opp og det viser at jeg er på vei.

Nå er endelig eksamens perioden ferdig, og jeg har fra i dag av sommer ferie.
De neste ukene skal brukes godt, først skal de mentale overskuddet bygges opp, o-teknikken skal fortsette i sporet fra mellomdistansen, og etter hvert kommer også den fysiske formen til å stige betraktelig.
Juni blir en hektisk periode, med mange store løp jeg har lyst til å gjøre gode prestasjoner i. Først blir det en tur på VM-testløps samling til helga, før det kommer på løpende bånd; Jukola, O-festivalen og VM testløp, altså mye å se fram til!