mandag, mai 1

Tiomila rekord, men middels stemning..


Vi hadde i år igjen et lag som skulle være bra nok til å være med å kjempe om medaljer, derfor er jeg skuffet i etterkant selv om både jeg og klubben satte soleklar ny rekord i Tiomila sammenheng med en 9. plass.

Den lange vinteren har lagt noen begrensninger på muligheten til å forberede seg optimalt, men likevel viste vi en ekstremt jevn og god løping gjennom natta. Det er ingen som helst tvil om at KOK har løpere som er blant de beste som stiller til start på nesten alle etapper, likevel holdt det ikke helt inn i år heller. Man blir knallhardt straffet når man ikke har dagen spesielt på etappene når det nærmer seg slutten.

Jeg gjorde i år igjen en god tio etappe, tok inn 1.30 på teten og løp oss opp fra en 10.plass til 5.plass. Likevel hadde jeg en dårlig åpning på løpet, etter å ha bommet ca halvannet minutt til sammen på 2. og 5.posten, fikk jeg imidlertid god flyt og gruppa mi med ca 4 løpere begynte å plukke tid på teten. På det meste var vi nesten 10 løpere sammen, men tempoet var høyt og nesten alle måtte slippe litt mot slutten. Det var deilig å høre de andre pese, mens jeg selv følte meg pigg.
Jeg fikk desverre en 15 sekunders sving på en post i det vi tok igjen Halden, det gjorde at Halden og Gøtebog fikk en liten luke inn mot mål som jeg ikke klarte å tette igjen, noe som irriterer meg fortsatt!
Fysisk virker det som om det begynner å fungere for første gang denne sesongen, og jeg er godt fornøyd med nest beste etappe tid. Jeg er likevel ikke helt fornøyd med starten av løpet, der legger jeg for mye tid. Med en bedre åpning hadde vi plukket alle sammen og kommet inn helt i tet, det hadde vært utrolig gøy.
Den muligheten skal jeg ikke la gå fra meg på Jukola.