søndag, september 3

NM Sprint, ingen overraskelse..

NM sprint ble omtrent som jeg hadde trodd, en 17. plass (13. av de norske) i Finalen er omtrent det nivået jeg kan regne med å ligge på uten noen som helst form for spesial trening.

Kvalifiseringen på formiddagen var en positiv overraskelse, en variert løype med noen artige poster i skog i starten og noen veivalg i bebyggelse på slutten. Jeg kom meg videre med et nødskrik, dårlig flyt og et par feil gjorde at jeg endte 51 sek bak vinneren og 1 sek unna å ryke ut. Men det viktigste i en kval er jo å komme videre.

Finale terrenget og løypa var desverre som forventa, ingen stor overraskelse..
Jeg gjorde et bedre løp enn i kvalikken, men noen små feil i skogen ble det. På slutten fikk jeg en rygg, fant alle trærne og løp det jeg makta.
Jeg gjør få feil og med den formen jeg er i for øyeblikket er jeg ikke bedre enn dette på sprint. Fram mot neste sesong får vi se om jeg kanskje legger inn noen ekstra sprint-økter i treninga, slik at jeg kan komme i nærheten av topp 10 i Norge. Som kjent blir man jo god på det man trener på, i hvert fall av og til..

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Rimelig kaldt å jogge inn innløpet på 29 sekunder i kvalikken, men jøss .... det holdt jo :-)
LTA

september 04, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home