onsdag, mars 7

Et lite steg for..

For de fleste er det å ta et løpesteg en liten ting, for meg derimot er det å ta det første løpesteget på 6 måneder en stor ting.

Rygg problemene har holdt i lenge, men nå etter 6 måneder uten løping har jeg endelig kommet i gang med den siste delen av opptreninga. Jeg har trent tøft i Terapi Master i 3 måneder, og ryggen har etter hvert blitt så sterk at den har begynt å tåle litt løping igjen.
Jeg har nå kommet meg opp på 20 min rolig løping på mølle. Jeg skal i løpet av de neste 2-3 månedene bygge meg gradvis opp til å tåle tøff konkurranse orientering igjen. Jeg må hele tiden lytte til signalene kroppen gir, men foreløpig har jeg ikke fått noen tilbakefall med forverring av symptomene så da går det etter plan.
Treninga for tiden er enkel og delt opp i tre:

Dag 1: Intervall sykkel
Dag 2: Oppvarming pluss to timer styrke i Terapi Master
Dag 3: Langtur Vannløping/Sykkel og gradvis større andel med løping på mølle.

Jeg jobber hardt med å være disiplinert og kun fokusere på å gjennomføre øktene på en god måte uten å la meg rive med eller rives ned av hvordan ryggen føles. Det er bare en ting som er sikkert og det er at jeg skal tilbake, mye bedre enn jeg noen gang har vært.
Når det vil skje... "Time will show".

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Deilig å vite at jeg per dags dato knuser Dalby i 5 km løping. . . Hehe.

Men du, lykke til med opptreningen!
Mange som har blitt bedre av litt motgang. Bare se på Lance Armstrongs utvikling etter at han ble frisk fra kreft!!

mars 12, 2007  
Blogger Kristian said...

Hehe, du får nyte det så lenge det varer:-)!!

Kreft stiller nok i en annen klasse enn prolaps.
Men uansett så tror jeg absolutt at man lærer utrolig mye av å være vekk fra det man helst vil drive med over lengre tid.

Når man mentalt kan fikse alvorlige skader eller sykdom, burde man kunne fikse det meste annet som kan oppstå også!

mars 12, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home